Sphere Las Vegas: Το στάδιο συναυλιών από το μέλλον

Μπορεί το κίνημα των flat-earthers να αυξάνει και να πληθαίνει, όμως, ευτυχώς, η άποψη που πρώτος διατύπωσε ο Πυθαγόρας ήδη από 6ο αιώνα π.Χ., ότι δηλαδή η Γη είναι σφαιρική, παραμένει -προσώρας- η επικρατούσα. Στα ακόμα καλύτερα νέα, μνημεία του σύγχρονου τεχνοπολιτισμού έρχονται, εκτός από το να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία -ίσως και τη μεγαλομανία- των εμπνευστών και των δημιουργών τους, να επιβεβαιώσουν ότι το είδος μας (βλ. ανθρώπινο) ζει και αναπνέει, εξελίσσεται και βέβαια αυτοκαταστρέφεται εγκατεστημένο πάνω σε μια υδρόγειο σφαίρα. Ακριβώς σαν αυτή που ξεφύτρωσε καταμεσής του Λας Βέγκας το περασμένο καλοκαίρι και από τις 29 Σεπτεμβρίου, όταν δηλαδή ξεκίνησε η λειτουργία της, φιλοδοξεί να γίνει το νέο, αδιαφιλονίκητο τοπόσημο του Λας Βέγκας.

sphere_lv__4_
Η αρχική εκτίμηση ήταν πως θα κόστιζε 1,2 δισ. δολάρια. Τελικά, ο λογαριασμός έφτασε τα 2,3 δισεκατομμύρια
sphere_lv__3_

Κλείσιμο

sphere_lv__2_

Τι είναι όμως αυτή η πελώρια τεχνητή σφαίρα -η μεγαλύτερη στη Γη με ύψος 112 μ. και πλάτος 157 μ.- το εξωτερικό της οποίας συνθέτουν 1,2 εκατομμύρια φώτα LEDs που μπορούν να τη μεταμορφώσουν από καθρέφτη του πλανήτη, όπως αυτός φαίνεται από το Διάστημα, μέχρι σε κολοκύθα; Η απάντηση είναι ότι πρόκειται για ένα το δίχως άλλο εντυπωσιακό αρχιτεκτόνημα που από τη σύλληψή του το 2018 μέχρι την παράδοσή του πέντε χρόνια αργότερα δημιουργήθηκε για να λειτουργήσει ως χώρος συναυλιών και ψυχαγωγίας. Αυτή ήταν η κεντρική και θεμελιώδης ιδέα των δημιουργών του, οι οποίοι δηλώνουν πως έχουν βαρεθεί να βλέπουν τα μεγαλύτερα και τα πιο επιδραστικά μουσικά είδωλα να ποιούν την ανάγκη φιλοτιμία και να δίνουν τα φαραωνικών διαστάσεων live shows τους σε αθλητικά στάδια που μετατρέπονται σε συναυλιακούς χώρους. Και μάλιστα χωρίς να διαθέτουν τον εξοπλισμό και την τεχνολογία με τα οποία έχει εφοδιαστεί το ήδη διάσημο Sphere Las Vegas.

Ακόμα και ο Bono και ο The Edge των U2, οι οποίοι μπορούν με αξιώσεις να υποστηρίζουν πως έχουν δει, έχουν ακούσει και έχουν τραγουδήσει στα πάντα, έμειναν εμβρόντητοι την πρώτη φορά που πέρασαν το κατώφλι του larger than life θόλου. Αλλωστε πριν ξεκινήσουν τα live τους εκεί με ένα σόου-αναδρομή στο θρυλικό άλμπουμ του 1991 «Achtung Baby» έπρεπε να έχουν μια ιδέα για τον χώρο που θα τους φιλοξενούσε. Σχεδόν με δέος ξεναγήθηκαν στα 81.300 τ.μ. του εσωτερικού χώρου της Σφαίρας, ένιωσαν τα μάτια τους να χάνονται ανάμεσα στις 18.600 θέσεις (με υπεργρήγορη σύνδεση στο Ιντερνετ, αλλά και με τις 10 χιλιάδες από αυτές εφοδιασμένες με απτική τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας), ένιωσαν λιλιπούτειοι μπροστά στην 15.000 τ.μ. οθόνη, η οποία σύμφωνα με τις προδιαγραφές των κατασκευαστών της διαθέτει ουρανομήκη ανάλυση 16K.

sphere_lv__6_
Λουκ Γουίλσον
sphere_lv__7_
Κόρτνεϊ Λέιν Μάσα, Μάριο Λόπεζ
sphere_lv__8_
Ελίζαμπεθ Μπανκς
sphere_lv__9_
Ντακότα Φάνινγκ
sphere_lv__10_
Ααρον Πολ, Μπράιαν Κράνστον
sphere_lv__11_
Diplo
sphere_lv__12_
Μαρία Σαράποβα

Ναι, έπειτα από την παρθενική επίσκεψή τους οι Ιρλανδοί δεν είχαν κανένα δισταγμό ή δεύτερη σκέψη για την απόφασή τους να εμφανιστούν ξανά στα εγκόσμια, έπειτα από τέσσερα χρόνια συναυλιακής σιωπής, για 25 βραδιές στο Sphere Las Vegas. Η αίγλη που δίνουν οι U2 αλλά και τα καντάρια δημοσιότητας που έχει λάβει η Σφαίρα είναι προφανώς η καλύτερη απόσβεση για την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία είδε μέσα σε πέντε χρόνια τον προϋπολογισμό του έργου να διπλασιάζεται. Η αρχική εκτίμηση ήταν πως θα κόστιζε 1,2 δισ. δολάρια. Τελικά, ο λογαριασμός έφτασε τα 2,3 δισεκατομμύρια. Γι’ αυτό και ήδη λέγεται πως εκτός από σημαντικά συναυλιακά γεγονότα, στον χώρο θα φιλοξενούνται και αθλητικά, ειδικά εκείνα που εξάπτουν το ενδιαφέρον της μάζας, όπως λόγου χάρη οι αγώνες MMA. Μήπως να το σκέφτονταν ως ιδανική αρένα για τη χιλιοτραγουδισμένη μονομαχία τους ο Ελον Μασκ και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ; Προς το παρόν, πάντως, τον πρώτο λόγο έχει ο πολιτισμός.

sphere_lv__14_
sphere_lv__1_
Info: thespherevegas.com

Εκτός από τους U2 και τα πέντε ρομπότ ονόματι Aura που υποδέχονται και ξεναγούν τα στίφη των επισκεπτών, στη Σφαίρα έχει κατοικοεδρεύσει και ο σπουδαίος σκηνοθέτης Ντάρεν Αρονόφκσι, ο οποίος επέλεξε τον νέο οικουμενικής ακτινοβολίας χώρο για την αποκλειστική προβολή του «Postcards from Earth», ενός φιλμ που δημιούργησε όχι για να υπενθυμίσει το ταλέντο, τη ματιά και την αισθητική του, αλλά για να φλεξάρει τα τεχνολογικά θαύματα που μπορούν να συμβαίνουν πίσω από τους στρογγυλούς και θαυμαστούς τοίχους της Σφαίρας.

Photo credits: getty images/ideal image

πηγη

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours